Slovník pojmů

Procházení slovníku podle počátečního písmene

A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z

Page builder

Někdy také nazývané jako Theme builder, jedná se o WordPress pluginy, které umožňují jednoduché vytváření vlastních stránek.

Personalizace reklamy

Je to proces, kdy je reklama přizpůsobena na míru jednotlivcům podle určitých kritérií.

PHP

PHP je server-side open source webový programovací jazyk.

phpMyAdmin

phpMyAdmin je open source administrační nástroj pro MySQL napsaný v jazyce PHP.

Piktogram

Grafické ztvárnění, které obrazově znázorňuje koncept či sdělení.

Pixel

Nejmenší základní jednotka digitálního obrazu.

Plug-in

Doplněk, který přidává specifickou funkčnost do webového prohlížeče nebo správcovského systému.

PNG

PNG je rastrový grafický formát s bezeztrátovou kompresí a možností průhlednosti.

PNO (podíl nákladů na obratu)

Zkratka, která znamená podíl nákladů na obratu.

Podcast

Je to zvukový či video záznam, který autor umístí na internet.

Podcast marketing

Propagace produktů nebo značky prostřednictvím podcastů.

POS materiál (Point Of Sale)

Jedná se o reklamu přímo v místě prodeje. Úkolem je zaujmout potencionálního zákazníka.

Povědomí o značce (brand awareness)

Znalost a povědomí lidí o daných značkách na trhu.

PPC reklama

PPC reklama je zkratka pro „Pay Per Click“ a znamená v překladu platba za kliknutí. Za PPC reklamu se tedy platí jen v případě, pokud někdo na reklamu klikne, a stává se tak jednou z nejefektivnějších forem reklamy vůbec. Jedná se o reklamu jak ve vyhledávací, tak i v obsahové síti.

PR (public relations)

Public Relations neboli vztahy s veřejností, představují proces, jak tyto vztahy zlepšit.