Slovník pojmů

Procházení slovníku podle počátečního písmene

A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z

Vektorizace

Proces konverze rastrových grafických prvků do vektorové formy, tzn. na křivky.

Vektorová grafika

Grafický formát, který reprezentuje obrazy pomocí matematických vzorců a vektorů, namísto pixelů.

Videospot

Videospot je krátké reklamní video v délce 7-60 vteřin. Reklama je přeskočitelná.

Virální marketing

Je to marketingová technika, která pro šíření komerčního sdělení využívá primárně sociálních sítí.

Virtuální realita

Plně digitální prostředí, do kterého se uživatel ponoří pomocí speciálního zařízení.

Vizualizace dat

Převod čísel a statistik do graficky přehledné a srozumitelné podoby.

Vizuální hierarchie

Způsob uspořádání prvků na stránce, který určuje, co bude uživatel vnímat jako první.

Vizuální hierarchie

Organizace prvků na stránce podle jejich důležitosti, která uživatele intuitivně vede k nejpodstatnějším informacím.

Vizuální identita

Vizuální prvky, jako je logo, barvy, typografie a designové prvky, které jsou spojeny s firmou a používají se na webových stránkách, v tištěných materiálech, na produktech apod.

Vlog

Je to vlastně blog, jen má místo textového obsahu videoobsah.

Vodoznak

Identifikační znak nebo text, obvykle umístěný na obrázku nebo dokumentu, který slouží k ochraně autorských práv a identifikaci původu obsahu.

Vyhledávací dotaz

Jedná se o slovo nebo sousloví, které uživatel zadá při vyhledávání ve vyhledávači.

Výzva k akci (call to action)

Výzva k akci nebo anglicky call to action je marketingový přístup, který má za cíl přimět zákazníka k nějaké akci.