Novinky a trendy v online marketingu pro rok 2022

Agentura - 19. ledna 2022
Průměrná délka čtení: 4 minuty

Rok 2022 je tady a trendyonline marketingu se každý rok mění, jelikož je to velmi dynamické a rychle se vyvíjející prostředí. Takže proto, abyste na trhu online marketingu uspěli i v roce 2022 je třeba se těchto trendů držet nebo se o nich přinejmenším alespoň něco dozvědět. Připravili jsme pro vás soupis pár z nich, tak se na ně pojďme podívat.

člověk píše na notebooku a hledá trendy v online marketingu

Ochrana dat a osobních údajů

S příchodem roku 2022 začala platit novela zákona o elektronické komunikaci, která upravuje práci s cookies. Na základě tohoto zákona se může každý uživatel rozhodnout s jakými cookies bude na webu souhlasit. Znamená to například, že při návštěvě webu zákazníkem nesmí být spuštěny remarketingové kódy, Facebook pixel a další dříve, než k tomu dá uživatel souhlas. Majitelé webových stránek či aplikací tak už nesmí sbírat osobní údaje o uživateli před udělením jeho souhlasu.

Pro zákazníky je to určitě dobrá zpráva a pokrok, pro marketéry už to tak skvělá zpráva není. Ztíží to totiž cílení na potenciální klienty.

Autenticita a osobní přístup

Rychlost, jednoduchost a přehlednost, to jsou výhody digitalizace podnikání. Má to však také jednu velkou nevýhodu. Z prodeje se vytrácí osobní kontakt, který lidé dnes více a více postrádají a potřebují ho.

Už příliš nereagují na dokonalé a vyšperkované fotky, videa či jiný obsah. Dnes je pro ně důležitější autenticita a uvěřitelnost.

Nebojte se své zákazníky nechat nahlédnout pod pokličku vašeho provozu. Velmi dobře to funguje na firemních blozích či sociálních sítích. Autenticitě dnes velmi pomáhají živé rozhovory, streamování a fotky bez úprav či retuše. Uvidíte, že tento typ obsahu vaši fanoušci uvítají a ocení.

SEO

SEO optimalizace není žádná novinka a zásadní změny se v roce 2022 neočekávají. Při neustále rostoucí konkurenci v online prostředí je však velmi důležité tvořit pro uživatele kvalitní, originální a užitečný obsah. Takový obsah, který uživatelům co nejdříve poskytne to co hledají. Relevantní obsah mají rádi nejel lidé, ale i vyhledávače.

Úkolem marketérů tedy je zajistit, aby byl obsah co možná nejviditelnější. Použít k tomu můžeme:

  • Optimalizaci na klíčová slova
  • Linkbuilding
  • Aktualizaci staršího obsahu
  • SEO pro multimédia (obrázky, videa, …)

Video a audio obsah

Video a audio obsah je stále na vzestupu. Tak na něj letos vsaďte svou nejlepší kartu. I v roce 2022 bude video hrát důležitou roli. Video dokáže lépe přitáhnout a také udržet pozornost zákazníků než jiný obsah. Umí lépe vysvětlit složité věci a rozhodně posiluje důvěru a vyvolává v zákaznících emoce.

Pokud máte zajímavý obsah, můžete vyzkoušet například podcasty. S těmi se nyní v ČR roztrhnul pytel. Jsou totiž finančně a technicky nejméně náročným marketingovým kanálem.
Více o tom, proč je video marketing důležitý se můžete dočíst v našem článku Video marketing, aneb proč je dobré mít video v marketingové strategii.

PPC reklama

U PPC reklamy se stále více vyplatí používat grafické formáty s použitím videí a obrázků. Velmi výkonné jsou také prodejní kampaně v Google nákupech. Jedná se o vizuální formu kampaní ve vyhledávání, která obsahuje kombinaci textu a obrázku konkrétního produktu. Zákazník tak ihned vidí cenu, popis a produkt.

Sociální sítě

Z Facebooku a Instagramu jsou dnes bezpochyby platformy vhodné pro prodej produktů či služeb. Facebook také do budoucna plánuje zapojit vlastní platební metodu Facebook Pay či vlastní digitální měnu.

A jelikož asi čtyři z pěti lidí mají účet na některé sociální síti, což celosvětově dá více než 3,7 miliardy uživatelů, určitě není radno tyto kanály podceňovat. Velmi užitečnou strategií prodeje je například influencer marketing.

Influencer marketing

Influencer marketing bude na vzestupu i v roce 2022. Spolupráce s influencery, s vlivnými lidmi, je jednou z nejlepší strategií pro prodej produktů či služeb. Lidé rádi nakupují produkty či služby, které už vyzkoušel někdo jiný. Lidé totiž věří lidem, ne značkám. Spojením s influencerem získáváte okamžitý přístup k jeho publiku, které můžete oslovit. Influencer marketing vám dokáže zvýšit prodeje, povědomí o značce, pomáhá budovat silnou důvěru a zvyšuje zásah.

Chcete se na online marketing v roce 2022 zaměřit i vy? Tak se na nás neváhejte obrátit. Rádi vám pomůžeme s PPC reklamou, sociálními sítěmi, tvorbou videí, fotografií, webu a další.

Autor: Denisa Klimešová