Uživateli generovaný obsah (UGC) – výhody a proč ho využívat

Agentura - 11. května 2023
Průměrná délka čtení: 5 minut

Určitě jste už slyšeli o fenoménu User Generated Content, zkráceně UGC. Tento pojem získává stále větší popularitu a není divu. UGC totiž představuje jednu z nejúčinnějších strategií, jak zapojit své sledující do dění v online prostředí a získat jejich důvěru. UGC pomáhá zvýšit jejich angažovanost a povědomí o značce či produktu. A co to tedy UGC je, jak funguje a jaké jsou jeho výhody? O tom více v našem článku.

User Generated Content

Co je to UGC – User generated content?

Pojem UGC je zkratka pro User Generated Content a pochází z angličtiny. Je klíčovým pojmem v současném digitálním prostředí. Tento druh obsahu vytvářejí sami zákazníci prostřednictvím své online komunity. Pokud značka přesdílí tento obsah tvůrců, jako jsou fotografie, videa nebo příspěvky, je to označováno jako UGC.

Mnoho značek se zaměřuje na význam UGC a začíná věnovat část svého marketingového rozpočtu na podporu tvorby obsahu ze strany svých fanoušků. Tímto způsobem se obsah stává autentičtějším, což zvyšuje důvěryhodnost značky a jejích produktů. Lidé mají totiž tendenci více věřit ostatním spotřebitelům než samotným značkám. UGC umožňuje firmám vyjádřit publiku, že jejich produkty jsou skutečně výjimečné a stojí za zmínku.

Proč je efektivní?

Množství reklam na internetu neustále roste, a proto není žádným překvapením, že až 96 % spotřebitelů jsou vůči online reklamám skeptičtí a nevěří jejich sdělení.

Naopak statistiky ukazují, že většina spotřebitelů upřednostňuje doporučení od svých blízkých, přátel, rodiny, vrstevníků a influencerů. Až 84 % z nich věří těmto osobám a bere jejich rady v potaz při nákupním rozhodování. Kromě toho, téměř třetina spotřebitelů si před samotným nákupem aktivně vyhledává recenze a příspěvky na sociálních sítích, aby získala další informace.

UGC je možné využít např. jako formu placené reklamy na sociálních sítích, protože obsah vytvořený uživateli generuje vyšší míru prokliku než klasická reklama. A i když obsah UGC nemusí vypadat profesionálně, právě jeho autentičnost a osobní charakter přinášejí větší účinnost.

Ve skutečnosti si 31 % spotřebitelů pamatuje UGC reklamy lépe než klasickou reklamu. Celkově lze tedy říci, že UGC představuje mocný nástroj pro značky, který umožňuje získat důvěru a angažovanost zákazníků.

Jaké jsou výhody UGC?

Nákladově efektivní strategie

UGC je strategie s nízkými náklady, protože obsah vytvářejí sami zákazníci a příznivci. Nemusíte tedy utrácet za jeho kompletní vytváření. Stačí obsah pouze učesat a dát mu nějakou štábní kulturu.

Reposting příspěvků má vyšší zapojení

Reposting na Instagramu může přinést vyšší angažovanost uživatelů než jiné formy obsahu. Když lidé začnou mluvit o vaší značce, přirozeně se zvyšuje její dosah. Neexistuje lepší forma reklamy než doporučení spokojených zákazníků, kteří o vás mluví mezi svými přáteli.

Čím více lidí bude o značce hovořit, tím větší bude dosah

Když si lidé začnou povídat o vaší značce, dosáhnete přirozeně a bez námahy většího dosahu. UGC vytváří organickou reklamu prostřednictvím pozitivních doporučení spokojených zákazníků mezi jejich přáteli.

Spokojení zákazníci pomáhají budovat důvěryhodnost vaší značky

UGC má velký vliv na budování důvěryhodnosti značky, pokud jsou doporučení a recenze autentické a skutečné. Když potenciální zákazníci vidí, že sdílíte pozitivní zpětnou vazbu od skutečných lidí na sociálních médiích, zvyšuje se jejich důvěra ve vaše produkty nebo služby. To může dále vést k vyšší pravděpodobnosti provedení konverze.

Jak získat tento obsah

Inspiraci pro komunikaci je možné hledat v komentářích nebo v označeních firmy od fanoušků. Pokud vaši společnost někdo označí, můžete příspěvek přesdílet, využívat fotky od fanoušků s vašimi produkty a tvořit z nich obsah.

Je dobré vytvořit nějakou kampaň, která zákazníky zaujme a budou sami chtít fotit a sdílet vaše produkty. Např. Coca Cola se v rámci kampaně #ShareaCoke rozhodla krátkodobě upravit svoji etiketu. V rámci této kampaně každoročně vybere lokálně nejpopulárnější jména, které se pak objeví na samotné etiketě a vyzývá zákazníky, aby colu sdíleli s někým, na kom jim záleží.

Nemusí jít přímo o takto velkou kampaň, ale je důležité nějakým způsobem zákazníky pobídnout a nabádat k tomu, aby s vámi fotky sdíleli, posílali je, označovali vás.

Jak toho dosáhnout už může být předmětem strategie, se kterou vám může pomoci specialista na sociální sítě, např. marketingová agentura.

Celkově lze tedy říci, že UGC je výhodnou strategií, která je ekonomicky efektivní, zvyšuje důvěryhodnost značky, získává vyšší angažovanost uživatelů a má větší zapamatovatelnost. Je to mocný nástroj pro růst vašeho podnikání a budování pozitivního vztahu se zákazníky.

Naši specialisté vám se správou sociálních sítí velmi rádi pomohou. Stačí nám napsat a my se Vám

Autor: Denisa Klimešová