Novinky v PPC reklamě Google Ads a Sklik

Agentura - 19. prosince 2022
Průměrná délka čtení: 4 minuty

PPC reklama je stále jednou z nejúčinnějších v online prostředí. Díky PPC je možné docela jednoduchým způsobem získat vyšší návštěvnost e-shopu nebo webových stránek. PPC systémy nabízí mnoho výhod, jako detailní statistiky, díky nimž se dozvíte veškeré podrobnosti o svých kampaních, reklamních sestavách, klíčových slovech a inzerátech. Dají se nastavit v řádech hodin a schvalovány jsou většinou do druhého dne, nabízí možnost měnit rozpočet podle potřeb a platíte pouze za skutečné návštěvníky, kteří klikli na reklamu. Výhod je mnohem více, ale těm se v dnešním článku věnovat nechceme. Představíme vám pár novinek na nejpopulárnějších reklamních systémech Google Ads a Sklik. Tak pojďme na to.

PPC reklama a otevřený sešit

Sklik – nahrazení produktových inzerátů Zboží inzeráty

Sklik nově nahradil produktové inzeráty inzercí na Zboží.cz. Je to údajně proto, aby se produktové inzeráty ovládaly přes jednu platformu. Zboží inzeráty mají být schopné doručit vyšší výkon. Aby však inzeráty na Zboží.cz fungovaly je nutné udělat několik změn v nastavení Skliku i na Zboží.cz samotném.

Zboží inzeráty jsou nyní jediným zdrojem produktové inzerce ve vyhledávání na Seznam.cz. Zobrazují se na všech reklamních pozicích, kde jsme mohli vídat Produktové inzeráty Skliku – top pozice, boční nebo spodní pozice. Z pohledu zákazníka se nejedná o viditelnou změnu.

Co je tedy potřeba udělat, aby Zboží inzeráty fungovaly?

1) Pokud chcete sledovat statistiky v Skliku pak je nutné propojit ho se Zbožím.cz, z toho také vyplývá, že je nutné zaregistrovat si e-shop na Zboží.cz, jinak nebudou inzeráty fungovat.

Inzerci můžete spravovat v rozhraní Zboží.cz nebo čistě v Skliku. Pokud se rozhodnete pro druhou možnost pak v administraci Zboží.cz v záložce Kampaně → Nastavení aukce na jednotlivé položky zatrhněte možnost „přes reklamní systém Sklik“. V Skliku se potom zobrazí nová kampaň s logem Z — Zbozi.cz na všechny produkty s nastaveným základním CPC ve výši 5 Kč. S tím pak můžete samozřejmě libovolně pracovat.

2) Je nutné mít nastaven dostatečný finanční limit (rozpočet) a kredit v peněžence ve Zboží.cz.

3) Je potřeba zkontrolovat nastavení konverzního kódu, který měří odeslané objednávky apod. Po aktivaci inzerátů na Zboží.cz nemusí správně fungovat.

Google Ads – omezí agresivní reklamu

Druhou novinkou ve světe PPC kampaní je nové omezení reklam Google Ads. Mění se požadavky na reklamy, a to podle Zásad pro lepší reklamu (Better Ads Standards).

Pokud nebudou reklamy tyto nové zásady splňovat, Google je neschválí a nebude je zobrazovat.

Hlavním důvodem, proč Google k těmto změnám přistoupil, byla příliš obtěžující reklama. Pokud na uživatele neustále někde vyskakují reklamy, začnou si instalovat různé blokátory, a to se pak dotýká i poctivých inzerentů a ovlivní to jejich výsledky.

Díky rozsáhlým průzkumům se přišlo na to, co uživatele při prohlížení obsahu ruší nejvíce. Proto nebudou nyní schváleny tyto formáty reklam:

Reklamy na desktopu a mobilních telefonech

 

  • Pop-ups vyskakovací okna (vyskakují a blokují hlavní obsah stránky) – všechny typy, velikosti, s odpočítáváním i bez.
  • Sticky ads (lepivé reklamy) – jsou na spodním okraji stránky a drží zde bez ohledu na snahu uživatele o posouvání.
  • Reklamy s odpočítáváním – zobrazují se před načtením obsahu a uživatel musí čekat několik sekund, než může reklamu přeskočit.
  • Automaticky přehrávaná videa – spustí bez kliknutí po otevření stránky a hrají zvuk.
Reklamy pouze pro mobilní zařízení

 

  • Reklamy Scroll Over – jsou nad hlavním obsahem stránky a brání jeho zobrazení. Ty, které zabírají více než 30 % stránky.
  • Blikající animované reklamy
  • Hustota reklamy vyšší než 30 %
Reklamy před spuštěním videa a v aplikacích

 

  • Dlouhá reklama – více než 31 sekund, nepřeskočitelná.
  • Reklama uprostřed videa – zakázané všechny formy a délky.
  • Reklama přes video – zakázaná pokud zakrývá více než 20 % přehrávače nebo je v prostřední třtině.
  • Video nebo statická reklama v aplikaci – taková, která se otevře po snaze otevřít aplikaci, nebo v ní něco udělat.

A co tedy s tím? Stránky si můžete otestovat a zjistit tak, jestli máte na svém webu nějaké nevhodné reklamy.

Autor: Denisa Klimešová