Jak zvýšit návštěvnost webu či e-shopu?

Agentura - 14. července 2022
Průměrná délka čtení: 4 minuty

Webové stránky či e-shop jsou základem podnikání. Mít však pouze dobrou a pěknou stránku už dnes bohužel nestačí. Musíme se na ni snažit přivést co nejvíce zákazníků. Pokud bychom tomu nešli naproti, bylo by to jako otevřít si obchod či kancelář na prázdné ulici. Sepsali jsme pro vás pár tipů na to, jak zvýšit návštěvnost webu nebo e-shopu.

Ruka přitahuje magnetem zákazníky na e-shop

1. Poutavé texty a obsah

Čtivý a užitečný text dokáže návštěvníka upoutat a přimět ho k provedení požadované konverze, nejčastěji k nákupu nebo objednávce služby.

Je potřeba se zamyslet nad chytlavými titulky, které na sebe samy upozorní. V podobném duchu by pak měl pokračovat i zbytek textu na webu. Měl by uživateli co nejrychleji poskytnout to, co hledá. Lidé dnes totiž nemají na nic čas a chtějí všechno rychle, nejlépe hned. Snažte se tedy jasně a stručně vystihnout podstatu vaší přidané hodnoty a dokažte své cílové skupině, že je skutečně na správné adrese.

Text musí uživatelům přinášet nějaký užitek, měl by jim pomoci s jejich „problémem“. Může se jednat o návod, tipy na vykonávání určité činnosti nebo třeba aktuální trendy v oblasti vašeho podnikání.

2. Sociální sítě

Nejrozšířenějšími sociálními sítěmi v České republice jsou stále Facebook a Instagram. Budovat povědomí o společnosti můžeme hned dvěma způsoby, které by se měly navzájem doplňovat.

Budování komunity – tzn. organicky bez reklamy zveřejňovat příspěvky na firemních profilech, komunikovat s fanoušky, přidávat stories, videa, ukazovat fungování uvnitř firmy apod.

Reklama – budování komunity je dobré podpořit také placenou reklamou, která má mnohem větší dosah než neplacený obsah. Na Facebooku i Instagramu existuje mnoho tipů reklamy od videoreklam přes dynamické produktové reklamy až po obyčejnou podporu brandu přivedením zákazníka na web.

3. SEO optimalizace

Optimalizací textů a webu pomáháte vyhledávačům, aby o vaší stránce nebo e-shopu věděly a zobrazovaly ji potenciálním zákazníkům. V rámci tvorby textu by měly být používána často hledaná klíčová slova. Je to hlavně kvůli vyhledávačům, které prohledávají váš web, a podle shody klíčových slov, relevantnosti textu, rychlosti načítání webu a dalších ukazatelů zobrazí váš web na určitém místě ve vyhledávání.

Takže s textem na webu opatrně, někdy je méně spíše více.

4. PPC reklama a zbožové srovnávače

PPC reklama ve vyhledávání vám pomůže s tím, co SEO nezvládne. Patří mezi nejznámější a nejúčinnější reklamy na internetu. V ČR máme 2 nejznámější reklamní systémy Google Ads a Sklik. Základem úspěchu PPC reklam je opět poutavý titulek a text, který musí odkazovat na relevantní obsah. Systémy nám nabízí několik typů reklam ve vyhledávání, v obsahové síti, videoreklamu a další.

5. Email marketing

Díky e-mailingu můžete udržovat vztahy se svými stávajícími zákazníky přihlášenými k newsletteru. Je dobré zasílat jim pravidelné a zajímavé direct e-maily s akcemi, slevami, výhodami atd. Důležité je však zvolit správnou frekvenci, aby newslettery zákazníky příliš neobtěžovaly.

6. Blog

Pomozte ostatním díky blogu vyřešit jejich problémy, představujte novinky. Publikujte návody, tipy, zajímavé rozhovory, recenze nebo případové studie, týkající se vašeho oboru. Tvorba blogu je dobrá podpora SEO optimalizace. Obsah blogu musí návštěvníka zaujmout. Články z blogu pak můžete snadno použít pro tvorbu obsahu třeba na sociálních sítích.

Monitoring a analýza

Důležité je nezapomínat na pravidelný monitoring a analýzu návštěvnosti webu. S tím může velmi pomoci např. Google Analytics i jiné platformy. Ty nám pomohou přesně zjistit, odkud uživatelé na web přišli, jestli z vyhledávání nebo z reklamy, jak dlouho na webu strávili, do jaké věkové kategorie spadají, zda jde o muže či ženy a mnoho dalšího.

 

Možností, jak zvýšit návštěvnost webu či e-shopu, je tedy docela mnoho a to jsme vyjmenovali pouze část.

Pokud potřebujete s propagací webu či e-shopu pomoci, jsme tady pro vás. S online marketingem máme dlouholeté zkušenosti. Stačí nám napsat nebo zavolat.

Autor: Denisa Klimešová