Marketing v lidové hudbě

Agentura - 9. prosince 2021
Průměrná délka čtení: 2 minuty

Folklórní soubor

Na začátku si položme otázku, k čemu vlastně marketing slouží? Slouží k posílení značky, navýšení prodeje produktů, ale také k získání nových zákazníků.

Jinak tomu není ani v lidové hudbě, kde je v dnešní době velká konkurence. Přestože mezi jednotlivými muzikanty panují přátelské vztahy, je snahou každého získat své vlastní publikum, které se bude opakovaně vracet, a následně se promění v zákazníky.

Na jedné straně hovoříme o kvalitě produktu a na druhé straně o umění „prodat“ (důležitá je komunikace s posluchači a nalezení průsečíku mezi repertoárem kapely a zájmem posluchačů). Když se kapele podaří vybudovat fanouškovskou základnu, je pak velmi jednoduché ovlivnit její hudební vkus a prezentovat se vlastní odlišností.

Já sám působím jako primáš v cimbálové muzice Friška v Kyjově a částečně řeším i její marketing.

Důležité je, aby si kapela ujasnila to, jak se chce prezentovat, jak bude vystupovat a komunikovat s veřejností a svými fanoušky. Podstatnou roli v komunikaci a prezentaci hraje také podoba loga a dalších identifikačních prvků.

V současnosti musí být kapela vidět zejména na internetu. Naše kapela zvolila prezentační web na DIVI builderu, který je velmi jednoduchý na správu a úpravy a umožňuje nám tak snadno aktualizovat informace.

Je dobré podporovat zájem ze strany fanoušků prostřednictvím sociálních sítí, a to například sdílením příspěvků ze zákulisí koncertů, z akcí, na kterých se kapela prezentuje či informací o připravovaných koncertech atd. V dnešní době je jedním z nejoblíbenějších a nejúčinnějších marketingových nástrojů sdílení krátkých a výstižných videí, ze kterých se může stát i virál (video, které se stane populárním díky sdílení a šíření se na internetu jako virus). Velkou výhodou pro vlastní propagaci je objednávkový formulář, umístěný přímo na webových stránkách kapely, prostřednictvím něhož může zákazník muzikanty jednoduše objednat.

Jak je vidět, tak nástroje pro komunikaci v marketingu jsou velmi podobné napříč všemi obory. Zásadní je neustálé připomínání vlastního produktu, jeho jedinečnosti a výjimečnosti.

Pokud byste i vy chtěli mít skvělý web na DIVI nebo i vlastní na míru, naši specialisté se o jeho tvorbu profesionálně postarají.

Autor: David Vašulka