Facebook a Instagram Reels stále v kurzu – výhody a novinky tohoto nástroje

Agentura - 13. července 2023
Průměrná délka čtení: 4 minuty

Facebook a Instagram Reels stále zůstávají v popředí sociálních médií jako oblíbený nástroj pro tvorbu a sdílení krátkých videí. Reels nabízejí uživatelům možnost vytvářet a upravovat videa až do délky 90 sekund, která mohou být doplněna hudbou, efekty a filtry. Tento formát se stal obzvláště populárním mezi mladou generací, která se ráda vyjadřuje pomocí kreativního obsahu.

Natáčení videa mobilním telefonem na stativu

Jednou z hlavních výhod Reels je jeho integrace s Facebookem a Instagramem, dvěma největšími sociálními platformami na světě. Díky tomuto spojení mají uživatelé přístup k širokému publiku a mohou snadno sdílet svá videa s rodinou, přáteli a followery. Facebook a Instagram neustále přináší novinky a vylepšení do svých funkcí Reels, o kterých si v tomto článku povíme.

Co je to Reels?

Reels jsou oblíbeným formátem krátkých videí, která můžete sdílet na Instagramu a Facebooku. Videa je možné vkládat do klasického feedu, avšak po zobrazení jednoho příspěvku stačí potáhnout na obrazovce směrem nahoru a zobrazí se další a další videa tohoto formátu. Nezobrazuje se zde pouze tvorba od lidí, které sledujete. Na základě složitých algoritmů vám platformy na míru navrhují videa, která by se vám mohla líbit.

Výhody Reels

1. Krátká a výrazná forma – Reels jsou ideální pro rychlou a stručnou prezentaci kreativního obsahu. S omezením do 90 sekund je snadné a rychlé vytvářet a sledovat videa, která okamžitě zaujmou a zapůsobí na diváky.

2. Hudba a zvukové efekty – Reels umožňují přidávat hudbu a zvukové efekty k videím. S rozsáhlou knihovnou skladeb a zvuků od Facebooku a Instagramu mají tvůrci širokou paletu možností, jak vytvořit videa s poutavým rytmem, melodií nebo zvukovými efekty.

3. Organický dosah a široké publikum – Díky integraci Reels s Facebookem a Instagramem mají tvůrci přístup k širokému publiku. Tím, že platformy podporují tento formát a zobrazují Reels ve zpravodajském kanálu uživatelů, se zvyšuje pravděpodobnost, že videa budou zobrazena a dosáhnou většího počtu sledovatelů.

4. Budování osobní značky – Reels umožňují tvůrcům budovat si vlastní osobní značku a získávat sledovatele. Krátká, ale atraktivní videa mohou pomoci tvůrcům získat popularitu, zviditelnit se a komunikovat s publikem prostřednictvím kreativního obsahu

Jak točit Reels

Videa je možné tvořit z již existujících fotografií a videí. Reels můžete natáčet na kvalitní fotoaparát i na mobilní telefon. Důležité je natáčet Reels na výšku. Tato videa jsou totiž určena sítím, kde si je uživatelé prohlíží zpravidla na mobilních zařízeních.

V editoru Reels v mobilním telefonu můžete do videí přidat zvuk, efekty nebo upravit jeho délku, rychlost a rozložení.

Jak dostat Reels k publiku

Cílem algoritmu u Reels je zobrazovat uživatelům obsah, který bude nejen vyhovovat jejich preferencím, ale zároveň se pravděpodobně do jeho tvorby také zapojí. Reels se uživatelům zobrazují podle těchto kritérií:

  • pravděpodobnost, že uživatel zhlédne video do konce,
  • pravděpodobnost, že sledující dá „like“,
  • pravděpodobnost, že video okomentuje,
  • pravděpodobnost, že přejde z daného videa na stránku s audio a vytvoří si vlastní Reel.

Nyní lze tvořit Reels videa v délce až 90 sekund, z průzkumů však vyplývá, že kratší videa mají více shlédnutí. Dlouhá videa musí mít opravdu poutavý obsah, aby uživatele zaujala.

Videa je nutné tvořit tak, aby byla poutavá, relevantní a užitečná. Instagram se totiž snaží za pomoci umělé inteligence a prediktivních algoritmů předkládat uživatelům maximálně relevantní obsah, na který pravděpodobně zareagují.

Novinky v Reels

Do Reels se chystá řada aktualizací, které přinesou nové možnosti úprav, nové šablony, přehledy a další. Jednou z novinek je například integrace možnosti textu, zvuku a hudby do jediného editačního okna v mobilní aplikaci Facebook. Prvky obsahu se budou nyní zobrazovat ve formátu nad sebou, takže je můžete snáze přesouvat podle svých potřeb.

Dále bude k šablonám jednodušší přístup. V rámci nástroje pro tvorbu videí najdete nový Templates Hub, který nabídne populární, trendy i kvalitní šablony, jež můžete použít pro vaše vlastní videa. Meta navíc přidává do panelu pro profesionály nové centrum Inspiration Hub, kde shromažďuje oblíbené Reely, hashtagy, témata a hudbu.

A tvůrci budou mít více příležitostí ke zviditelnění. Do feedu uživatelů bude přidán nový prvek, který doporučí vybrané tvůrce ke sledování. U jmen tvůrců v profesionálním režimu se navíc v komentářích objeví i nové tlačítko pro sledování, aby mohli prostřednictvím konverzací přilákat nové fanoušky.

Pokud chcete s Reels nebo jinými videi poradit, neváhejte se na nás obrátit. Naši specialisté z foto, video a marketingového studia vám rádi pomohou.

Autor: Denisa Klimešová